메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
선희정 (연세대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제27권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
79 - 101 (23page)
DOI
10.46449/MJELL.2022.02.27.1.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay shows how Kaja Silverman’s theory on female voice may explain the tendency to divest the female voice of any authority in John Keats’s poems, “La Belle Dame sans Merci” and “Lamia.” This study focuses on male voices that define and posit the mysterious and enigmatic female identity and unreliable female voices in Keats’s poems. According to Silverman, while women may cry, scream, prattle, or murmur sweetly in the course of any film, they have little or no authoritative voice in the narrative. Keats places the male subject on the side of symbolic Law and discursive authority. In these two poems, the female voices are deprived of authoritative speech. The narratives of the poems are saturated with conventional masculine ideologies that silence the female voice. The lady moans, weeps, and sighs, and Lamia moans, sighs, weeps, and lisps. By appropriating a woman’s voice while denying its integrity, Keats shows how patriarchal discourse suppresses women’s voices.

목차

Ⅰ. 시작하는 말
Ⅱ. 실버만의 ‘남/여성의 목소리’와 「무자비한 미녀」 - 보이스오버로서의 첫 번째 화자와 꿈속의 “끔찍한 경고”
Ⅲ. 「라미아」 - 권위 있는 ‘남성의 목소리’
Ⅳ. 맺음말
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0