메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤병운 (동국대학교) 김송희 (금오공과대학교) 이다예 (동국대학교) 이현수 (금오공과대학교)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회지 대한산업공학회지 제48권 제3호
발행연도
2022.6
수록면
271 - 279 (9page)
DOI
10.7232/JKIIE.2022.48.3.271

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
In order to devise impactful agendas to improve the level that students and teachers in high schools recognize industrial engineering, we should analyze how they think about it. Thus, this paper performs the questionnaire survey for the recognition analysis by asking various questions to them. The structure of the questionnaire consists of four sections, including the level of recognition on industrial engineering, intention on application to the departments of industrial engineering, the level of recognition on career fields, and suggestions for improvement on recognizing industrial engineering. We collected the questionnaire results from 126 students and 119 teachers and analyzed the average values of each questions. In addition, we compared the values of each group on the questions by considering the information of students and teachers. Consequently, we found that the recognition level on industrial engineering is mostly low, and students and teachers have different perspectives on industrial engineering. The results can be reflected to come up with a plan to enhance the position of industrial engineering.

목차

1. 서론
2. 연구 프레임워크
3. 분석결과
4. 시사점 및 개선방안
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-530-001344617