메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권은영 (육군사관학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.22
발행연도
2022.1
수록면
637 - 660 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study attempts to explore the research trends of studies conducted on teaching tools in English education via text mining and Latent Dirichlet Allocation (LDA) topic modeling analysis. 548 KCI-indexed articles published from before 1990 to 2021 in English education were collected as data from Research Information Sharing Service (RISS), which were then data-screened and analyzed through Netminer 4.4. After dividing the years of publication into four periods, the researcher categorized the collected data from various perspectives such as word frequency, network analysis, and LDA analysis. A few implications for research trends of English teaching tools can be deduced from this study. First, the number of both domestic academic papers and domestic theses increased across all four periods. Second, ‘vocabulary’ was the most mentioned domain, followed by ‘writing.’ Third, although the most frequently experimented group was university students, learners from kindergarten, elementary, middle, and high school alike took part in the concerned studies. Finally, quantitative research methods have been found to be predominantly employed across all periods.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 분석
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0