메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정아람 (장안대학교) 이지환 (광주대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.6
수록면
521 - 533 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2022.6.31.3.521

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the relationship between brand awareness and purchase intention of PPL advertising attribute factor of home training YouTube channels.
In order to achieve this goal, consumers who have experience using home training channels on YouTube were targeted. A total of 206 copies were distributed to use 203 questionnaires in this study, excluding 3 that were deemed unfaithful or missing answers, and frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, structural equation and regression analysis resulted in the following conclusions:
First, among the factors of the home training YouTube channel PPL advertising attribute, information and entertainment were found to have a positive effect on brand awareness. Second, it was found that brand awareness had a positive effect on purchase intention. Third, among the factors of the home training YouTube channel PPL advertising attribute, information was found to have a positive effect on purchase intention.
The results of this survey are meaningful in providing basic data and practical implications to sports brand companies considering PPL advertisements on YouTube for new marketing activities.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-692-001529606