메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지혜 (서울영등포초등학교)
저널정보
국립민속박물관 어린이와 박물관 연구 어린이와 박물관 연구 제17호
발행연도
2020.11
수록면
165 - 192 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Post Museum sees art museum education as Interpretation. Interpretation is a service provided by the museum to help visitors understand and at the same time, it is a meaning created by visitors. Visitors should be able to communicate with the work and develop their own capabilities as a meaning-maker that shapes its their own meaning through interpretation. There is a need to provide interpretative media to help visitors interact with the works. Therefore, visitors should be able to communicate with the work and develop their own capabilities as a meaning-maker that shapes its their own meaning through interpretation. Children visitors have been alienated from the exhibition. Therefore, the need for children"s exhibition labels is raised as a supportive analytical medium that helps children visitors interact with their works and form their own meanings in the museum"s exhibition viewing. Accordingly, some overseas museums have developed and provided children"s exhibition labels. By looking at examples of children"s exhibition labels in overseas museums, we aim to draw the significance and implications of children"s exhibition labels. Furthermore, we would like to provide a discussion point on the development of children"s exhibition labels at local museums.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 어린이 전시 레이블의 이해
Ⅲ. 해외 박물관의 어린이 전시 레이블 사례
Ⅳ. 해외 박물관 어린이 전시 레이블의 시사점
Ⅴ. 맺음말
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-380-000375378