메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김동현 (현대자동차) 김근수 (현대자동차) 박정훈 (현대자동차) 윤일한 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
749 - 756 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the vehicle, a fuel gauge for indicating the amount of fuel such as gasoline or diesel in the fuel tank is applied to the cluster. The fuel gauge is a segment for each S / F (Sender Full), G / F (Gauge Full), G / W (Gauge Warning), G / E (Gauge Empty), S / E (Sender Empty) and each segment on the cluster. This is divided (mainly 8 spaces), and the level of the fuel is measured by the buoyancy of the fuel sender floater coupled to the fuel pump, thereby calculating the residual fuel amount. The floater flowing by buoyancy sends the resistance value applied to the sender to the cluster in real time, and the cluster applies this value to the logic corresponding to each to finally track the residual fuel amount. In general, in order to filter the resistance value data of a plotter, a damping time is applied to the flow value. The damping time refers to the total time when the fuel gauge on the cluster falls from Full to Empty, and is set for each section in consideration of vehicle performance and vehicle speed.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0