메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한정석 (현대자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
782 - 788 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, vehicles equipped with a GDI injector began to use a lot of high-pressure areas. As a result, the number of injector malfunctions in the field increased significantly compared to the past. Since the ECU detects a misfire through the abnormal lambda value and RPM fluctuations, it is impossible to know whether it is caused by a specific H/W problem. So if a misfire occurs due to poor performance of the GDI injector, the ECU cannot determine the exact cause and mis-maintenance may occur. A vehicle equipped with a GDI injector performs injector closure detection for precise flow control, and a mechanical malfunction of the injector can be determined using the injector close detection value. In this paper, the ECU detects the non-operation of the GDI injector in real-time, and at this time, we propose a logic that differentiates the injector driving current waveform to enable the injector to operate.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0