메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우정민 (덕성여자대학교)
저널정보
한국로렌스학회 D. H. 로렌스 연구 D.H. 로렌스 연구 제30권 제1호
발행연도
2022.6
수록면
1 - 35 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay intends to re-read D. H. Lawrence’s 1913 novel Sons and Lovers as an anti-Bildung narrative of an abject. The abject, according to Julia Kristeva, lies (or abandoned) in a place where the distinction between subject and object, or self and other, is lost, and arises to be purified by embracing the attraction and repulsion toward the unnamed desire and passion embedded in the course of abjection. In fact, this novel has been generally known as one of the greatest Bildungsroman written by a young genius that explores the problematic psychological dynamic between mother (the other) and son (self). However, what I claim as anti-Bildung aspects of the novel do not so much oppose the general meaning of growth and development as violently, painfully, and artistically transcend it. In particular, the final version of the author’s manuscript (eventually published in 1992) reveals such anti-Bildung features in both content and form. In this paper, I would argue that this autobiographical Bildungsroman is a modern tragedy of the abject whose Bildung undergoes deconstruction by embracing the death of the old ego and giving up the lineal distinction of self vs. other, and finally realizes the meaning of being truly alive in life and art.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0