메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
육청민 (한림대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제146호
발행연도
2022.9
수록면
201 - 226 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the effects of interactive read-alouds of English picure-books (IREP) on three affective factors related to elementary school students’ English language learning: interest in the class, attitudes toward English learning, and thought/attitudes toward cultural, racial or physical/mental diversities and differences. Sixteen elementary school students participated in an eight-week-long English program developed on the basis of the IREP method. In the execuation of the program, two were particularly emphasized: read-aloud with multisensory techniques and interactions between the reader and students. A survey data collection method was used. The survey consisted of 18 Likert-scale items and three open-ended questions. From the analysis of the collected data, the study found that the IREP-method-based program was successful at increasing the participants’ interest in English learning, changing their attitudes toward English learning in a more positive direction, boosting their confidence in English, and helping them have more positive thought and attitudes toward diversities or differences.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0