메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류미령 (부경대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제29권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
59 - 78 (20page)
DOI
http://dx.doi.org/10.14384/kals.2022.29.1.059

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to discuss the grammatical differences in the use of the coordinator ‘and’ shown in Korean Learner Corpus of English and Corpus of Contemporary American English (COCA). For the Korean Learner Corpus data, 117 university students with mid and high beginning levels of English were asked to write an English essay, from which 286 sentences with ‘and’ were collected. For the COCA data, 200 sentences with ‘and’ were randomly selected from COCA. Six types of coordinated constituents?i.e. NP, PP, AP, AdP, VP and S ?by Quirk et al. (1985) were used for the syntactic analysis of the two corpora. This study argues that the Korean learners are not fully aware of the grammatical uses of the English coordinator. The Korean learners show the following grammatical characteristics: i) in NP, improper use of articles, repetitive use of omissible words, inappropriate word order, and conjoining heterogeneous constituents; ii) in VP, repetitive use of omissible words, misunderstanding of agreement between subject and its second verb, and use of a few limited adverbs only; and iii) in S, abrupt change of subjects, and repetitive use of omissible subjects and (auxiliary) verbs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0