메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김배성 (독립연구자) 김수연 (연세대학교 치과대학 치의학교육학교실 연세대학교 치과대학 BK21 플러스 통합구강생명과학 사업단)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.27 No.1
발행연도
2022.3
수록면
123 - 151 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is designed to investigate Korean middle and high school students’ English reading strategy use and reading achievement in terms of academic self-efficacy level, and to explore the difference of the aspects in terms of school levels. A total of 169 middle and high school students participated in the study. A survey about academic self-efficacy and English reading strategy and a test for measuring the participants’ English reading achievement were administered. The results of the study revealed that there was no significant difference in academic self-efficacy between the two school levels. Furthermore, the students with high academic self-efficacy showed significantly more frequent English reading strategy use than those with low academic self-efficacy, regardless of school levels. Lastly, the students with high academic self-efficacy showed significantly higher reading achievement than those with low academic self-efficacy, regardless of school levels. The findings suggest that enhancing the level of students’ academic self-efficacy likely leads to both more frequent use of English reading strategy and higher English reading achievement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0