메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정원 (충남대학교) 윤경옥 (공군사관학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.27 No.3
발행연도
2022.9
수록면
275 - 299 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims at exploring the effects of two vocabulary tasks (blank filling and summary writing) on the improvement of EFL learners’ English vocabulary knowledge. For this study, 87 college students were divided into intact three groups (blank filling, summary writing, and control groups). Their vocabulary knowledge was measured by three assessment tools (passive recall, sentence production, and active recall) in the pre- and post tests, and two delayed tests. The results of the study are as follows: 1) The two vocabulary task groups achieved significantly higher scores in the post-tests; 2) the two vocabulary task groups outperformed the control groups in the post-tests and two delayed tests measured by the passive recall and sentence production tools, which signifies the two vocabulary tasks exert positive influence on the participants’ vocabulary acquisition; and 3) there were some, but not clear, relations between vocabulary tasks and assessment tools to measure learners’ vocabulary knowledge. In-depth analysis on the findings and teaching implications are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0