지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Comparing Implicit and Explicit Instruction in the Learning Gain of the Linguistic Features
언어과학
2017 .01
대학영어에서의 명시적 문법 교육이 학습자에게 미치는 영향
영어영문학
2018 .05
중학생의 영어 선택의문문 억양습득에 대한 명시적·암시적 형태초점 교수법과 오류수정피드백의 효과
언어과학
2023 .02
Effects of Implicit and Explicit Learning Conditions on the Acquisition of Implicit and Explicit Collocational Knowledge
영어학
2016 .12
The Role of Explicit Instruction in Learning L2 Grammar Through an Interactive Language Task
응용언어학
2019 .03
Effects of Explicit Pre-task Instruction on Korean EFL Learners’ English Speaking Performance
새한영어영문학
2023 .02
Errors and accuracy in the production of the English progressive by Korean elementary and middle school students
언어학연구
2021 .01
Exploring the Potential of Explicit/Implicit Teaching through Plays for EFL Learners’ Pragmatic Development
Journal of Asia TEFL
2018 .01
제2 언어 명시적, 암시적 문법지식과자가평가와의 관련성
언어와 정보사회
2017 .01
Effects of Explicit and Implicit Instruction on Phonological Awareness, Prosodic Feature, and Individual Differences by Korean Elementary School Students
영어학
2022 .01
Effects of Types of Oral Corrective Feedback and Learner Aptitude on the Acquisition of Explicit and Implicit Knowledge of English Articles
Foreign Languages Education
2017 .01
한국인 영어학습자들의 비명시적 문법 교육 연구: 영어 관사와 추상명사를 중심으로
신영어영문학
2021 .08
영어 문법 교육에 관한 역사적 고찰: 교육과정과 교과서를 중심으로
영어교과교육
2020 .01
Perceptions of Explicit and Implicit Knowledge Use among Korean Advanced L2 Learners
영어영문학
2025 .02
Implicit and Explicit Grammatical Knowledge in Predicting Reading Comprehension of Vietnamese EFL Learners
응용언어학
2016 .03
명시적 문법 지도와 본문 강화가 완료 구문 습득에 미치는 영향: 한국 EFL 학습자를 대상으로
영미어문학
2022 .09
Effects of Implicit and Explicit Instruction on Morphological Awareness and Knowledge
Studies in English Education
2020 .01
An Investigation of the Relationship Between Grammar Type and Efficacy of Form-Focused Instruction
신영어영문학
2018 .02
The Influence of Pre-task Grammar Instruction on L2 Learning: An Experimental Study
Studies in English Education
2018 .01
그래픽 구성도를 활용한 교수법이 한국인 영어학습자의 영문법 습득에 미치는 영향
영어영문학
2017 .08
0