메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍진실 (전북대학교) 신윤아 (전북대학교) 장기완 (전북대학교)
저널정보
대한예방치과·구강보건학회 대한구강보건학회지 대한구강보건학회지 제41권 제3호
발행연도
2017.9
수록면
214 - 221 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The purpose of this study was to develop and appraise an oral health literacy assessment tool for upper elementary school students. Methods: Twenty-eight preliminary assessment items were developed on the basis of various types of oral health education literature for children. They contained verbal and functional sections and they were classified into 2 cognitive processes (literal and inferential). The questionnaires were analyzed using the testAn v.1.0 program for identified Cronbach’s a, item discrimination, and difficulty through classical test theory. A final evaluation tool was developed and selected by conducting three surveys and 20 items. Results: The final survey was completed by 132 fifth and sixth grade elementary school students in Seoul. The Cronbach’s a value, item discrimination, and difficulty were .71, .38, and .75, respectively. The mean score for oral health literacy of children was 14.9 (±3.2, theoretical range: 0-20, 75% correct answers). Conclusions: These results suggest that this tool could be relied on to help determine the level of oral health literacy in children and in preparing appropriate oral health education programs for children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0