메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수범 (인천대학교) 문원기 (University of South Carolina)
저널정보
한국학술연구원 Korea Observer Korea Observer 제48권 제3호
발행연도
2017.9
수록면
425 - 452 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to examine the videostyle of televised political advertising in Korea. The study explores how candidates’ political backgrounds and strategies are represented through the videostyle of televised political advertising. To do so, it covers five presidential elections in South Korea (1992-2012). Each political spot is categorized into two types of political advertising (issue vs. image) and the two major parties of South Korea (conservative vs. liberal). According to the findings of this study, differences in verbal/nonverbal production technique components exist between the two types of advertising. In terms of comparison, we find that the conservative party and the liberal party used different nonverbal components, but the two parties used similar verbal and production technique components in presidential election advertising.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0