메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황요한 (전주대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제37권 제3호
발행연도
2021.11
수록면
377 - 389 (12page)
DOI
10.18627/jslg.37.3.202111.377

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this paper is to examine the future direction and destination of a metaverse in the online education environment. The term, metaverse, is a combination of ‘meta’ and ‘universe’ rapidly emerging as a new type of medium for remote and distance learning in the Corona era. Technically speaking, it refers to a series of techonogy breakthroughs that create the shared virtual spaces, as either 3D environments or immersive virtual reality. Based on a review of the exploration stage of what human interaction and exchange may look like in a metaverse, this paper explores the educational potential of a metaverse platform that provides existential encounters and learning immersion. Based on the metaversial exploration and theoretical findings, this paper proposes a blueprint to increase the quality and sense of the reality of distance and online education in the smooth and smart transition to a digital society.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0