메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황요한 (전주대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제39권 제1호
발행연도
2023.5
수록면
41 - 54 (16page)
DOI
10.18627/jslg.39.1.202305.41

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this article is to examine the potential implications of generative AI, such as ChatGPT and DALL-E, on the development and educational use of the metaverse. Through a detailed comparison between ChatGPT and the metaverse trend, this paper suggests directions for the future development of the metaverse. Specifically, it explores how generative AI systems that create multimodal content can complement the creation of metaverse content and environments. Furthermore, it proposes various ways in which programs like ChatGPT can enhance the form and utilization of non-player characters (NPC) avatars and reinforce new forms of interaction within the metaverse world. Based on these findings, this article highlights the new roles of teachers in this new era and emphasizes the importance of the convergence of technologies for future education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0