메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보경 (경북대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제126호
발행연도
2017.9
수록면
147 - 170 (24page)
DOI
http://dx.doi.org/10.21297/ballak.2017.126.147

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the result of participants’ NPI responses and checks the influence of the responses on second language acquisition. One hundred thirty eight Korean ESL students and one hundred sixty two Chinese KSL students took part in the experiments. In experiment 1, the participants produced more NPIs in object position than in subject position. In experiment 2, what is worth noting is that the EII (intermediate) group produced more NPIs than the EIII (advanced) group in both subject (MNS) and object (MNO) position. In experiment 3, the KSL learners in all the groups produced more NPIs in object position than in subject position. Interesting findings here were that other NPIs such as hanato and amwusalamto were used instead of Korean NPI (amwuto), compared to English NPI (any ). Another interesting point to note is that the KSL groups produced much more relative clauses than the ESL groups did in both subject and object position.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0