메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조영아 (광주대학교)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제43권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
185 - 205 (21page)
DOI
10.21559/aellk.2017.43.3.009

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study explores the effects of metacognitive strategy instruction on metacognitive strategy awareness and listening competence in L2 English settings, specifically focusing on Korean college students. 138 participants were randomly assigned to experimental and control groups. A background questionnaire, pre- and post-listening comprehension tests, and pre- and post-Metacognitive Awareness Listening Questionnaires were employed. The findings show that there were significant differences between the two groups in terms of metacognitive strategy use and listening comprehension gains. The learners in the experimental group showed greater outcomes in planning and evaluation and mental knowledge strategy use, as well as listening abilities than learners in the control group. Based on the results, pedagogical implications are suggested on how language educators can integrate these findings into their lessons.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0