메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
육은정 (국민대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제25권 제2호
발행연도
2021.9
수록면
85 - 111 (27page)
DOI
10.19068/jtel.2021.25.2.04

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on the notion of care and its psychosocial implications in and out of Kazuo Ishiguro’s Never Let Me Go. The narrator-protagonist Kathy defines herself as a carer, and it is in the capacity of a carer that she reconnects with her childhood friends Ruth and Tommy and sorts out their tangled relationship. Beginning with an analysis of Kathy’s caring as “affective labor” delineated by Antonio Negri and Michael Hardt, the novel’s theme is revealed: the nature of her care labor and the way in which she eventually “lets go” of her prolonged career as a career. In this sense, Never Let Me Go is less the story of Kathy’s life as carer per se than that of how she cuts it short in order to embrace death?or “suicide”?by voluntarily choosing to become a donor. The readers can further examine what, or more precisely who, clone carers including Kathy stand for in the novel?namely, the question of who actually performs the hands-on care work both in Korean and global context.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0