메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정진석 (강원대학교) 강보선 (대구대학교) 권순희 (이화여자대학교) 주재우 (호서대학교)
저널정보
이화여자대학교 교과교육연구소 교과교육학연구 교과교육학연구 제21권 제3호
발행연도
2017.6
수록면
197 - 205 (9page)
DOI
10.24231/rici.2017.21.3.197

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to compare the elementary school reading content in the most recent curricula in South Korea and North Korea. For this reason, content structure and components in reading were extracted from the South Korean 2015 Revised Korean Curriculum and the North Korean 2013 Revised Korean Curriculum in order to examine their commonalities and differences. The commonalities in reading between South Korean and North Korean education are that reading is an independent area, in which the methods of reading are emphasized, and that various types of writing and reading attitudes are suggested. However, differences are observed in content details and main components within such commonalities, and there were numerous content items treated independently, such as media, vocabulary education, and literature, or components given special emphasis only in South Korea or North Korea. The commonalities and differences observed in reading between South Korean and North Korean education suggest important implications in planning reading education for the era of reunification. They include an integrated perspective on the essence of reading in the era of reunification, solutions to modifying the content structure of reading, and the integration of reading and adjacent areas.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0