메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Judy Yin (한국교원대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
155 - 173 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the effects of multi-source feedback on EFL students’ reflection of their English speaking skills. In particular, the study aims to examine how feedback from the teacher and peers can allow opportunities for students to reflect and lead to enhanced awareness of their own L2 speaking skills. A total of 17 participants gave five in-class presentations on various topics and were provided feedback from the teacher and peers on their presentations. In addition, they recorded their reflections on their learning experiences in their reflective journals. The results of the study showed that the participants were able to gain a wide perspective of their L2 speaking skills by means of feedback from multiple sources. These newly gained perspective provided opportunities for them gain deeper awareness as well as experience a more focused self-reflection. The implication of the study points out the importance of feedback from multiple sources that are continuously provided over a period of time rather than a one-time feedback from only one source.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (67)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0