메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한미향 (진주교육대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제32권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
73 - 92 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of EFL learners’ peer feedback on their English presentation ability and their awareness of the feedback activities. Twenty four Korean college students participated in three minute English speeches and peer feedback and self feedback activities. The results show that there was no statistically significant difference in scores of three rounds of peer feedback on the students’ English presentations while there was statistically significant difference in scores of five rounds of self feedback on their own presentations. It suggests that peer feedback on English presentations was made with more care than self feedback and that English speaking and presentation skills need more practice and time to be improved. But the results of the presentation activity survey reveal that the presenters found their performances getting better and their self confidence in English speaking enhanced as they experienced more presentations. The usefulness of English presentation in the classroom is discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0