메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
편혜원 (한국외국어대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제19권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
69 - 90 (22page)
DOI
10.23903/kaited.2021.19.4.004

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes to examine students' feedback in order to study what they are watching in consecutive interpreting. Feedback plays an essential role in the training of apprentice interpreters. In classroom sessions, feedback from classmates is as important as that from teachers. However, the teaching of interpretation focuses only on interpretation skills, leaving aside feedback skills. For this study, students were told to make a video recording of their performance, write feedback and upload at Google Drive. We then proceeded to the encoding of feedbacks and categorized them according to the typology proposed in the previous studies. It turned out that the students, far from being limited to product-oriented feedback, leaned much more towards process-oriented feedback, which made it possible to verify their position and seek solutions for the problems they were facing at.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0