메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jaepil Han (University of Missouri Columbia)
저널정보
한국수학교육학회 수학교육연구 수학교육연구 제23권 제3호
발행연도
2020.9
수록면
135 - 147 (13page)
DOI
http://doi.org/10.7468/jksmed.2020.23.3.135

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
What constitutes a good mathematics lesson plan ? In their teacher education program, preservice teachers (PSTs) are trained f or planning mathematics instruction but often have difficulty in evaluating existing lesson plans and creating their own lesson plans . The purpose of this narrative inquiry is to understand PSTs ’ experiences of evaluating or designing mathematics lessons that they perceive as being good. Th e narratives of three PSTs who pursue high school mathematics teaching certification w ill inform us not only of their perception s of a good mathematics lesson and lesson plan but also their process of finding the one that exists or creating their own.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0