메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정태구 (고려대학교) 노경희 (서울교육대학교)
저널정보
한국언어정보학회 언어와 정보 언어와 정보 제23권 제1호
발행연도
2019.2
수록면
1 - 24 (24page)
DOI
https://doi.org/10.29403/LI.23.1.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates some problems with pedagogical English grammar and provides solutions to enhance the learnability of the pedagogical grammar, focusing on prepositions. In the pedagogical grammar books developed and used in Korea, a preposition or prepositional phrase is often treated as an adverb (phrase), adjective (phrase) or conjunction, depending on its function or distribution. This study points out that describing prepositions as differing categories in those materials is misleading, and such descriptions stem from the confusion of grammatical category and function, which is likely due to misunderstanding the two terms, “adverb” as a category and “adverbial” as a function from the traditional grammar (Quirk et. al. 1985). This study argues that those descriptions of prepositions are invalid pedagogically as well as linguistically, since they cause severe learnability problems. In order to solve these learnability problems, this study posits that the term from modern theoretical grammar, “adjunct”, should be adopted in the pedagogical grammar.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0