메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경혜 (한양대학교) 한문섭 (한양대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제119호
발행연도
2015.12
수록면
301 - 325 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to present a class model to teach cognitive and metacognitive reading strategies with a process reading method SQ3R to enhance college students’ academic reading abilities. Twenty-four students participated in a 2-credit elective English reading course offered to first-year university students in Seoul in 2015. In order to investigate the course achievement and its implication, students’ midterm and final grades, the results of pre- and post-tests on academic reading, a reading behavior checklist and the students’ self- reflection were collected and analyzed. Findings revealed: 1) the students’ reading behaviors have changed to actively use the target strategies, 2) the students’ academic reading abilities have made significant progress, and 3) the strategy instruction has positively affected the students’ academic achievement with active participation and efficient time management for their major course studies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0