메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Richa Mishra (Sir Padampat Singhania University) Divya Bhatnagar (Sir Padampat Singhania University) 김혜진 (성신여자대학교)
저널정보
인문사회과학기술융합학회 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 제6권 제9호
발행연도
2016.9
수록면
635 - 645 (11page)
DOI
http://dx.doi.org/10.14257/AJMAHS.2016.09.60

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study evaluates a technology-based intervention for developing social communication skills in ASD children. It primarily explores social competence in learning environment and attempts to enhance behavioral performances in social and cognitive interactions. To study the Autistic traits, 54 individuals suffering from ASD aged from 3 to 29 year were selected for experimental observation. Autistic kids were taught using multimedia tools like mobile applications and short stories. The Autistic traits like medical history and responses to prompts along with the results of discrete trials were recorded and analyzed using appropriate tools. It was observed that ASD children after randomized trials became less impulsive, less fidgety and fussy. The increase in mood stability was also observed. Multimedia intervention is found to be highly effective in treating disorders like anxiety and autism.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0