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The aim of this study was to determine whether there is job stress, job satisfaction and service agility of Restaurants worker's impact. Analysis results, Agility service was found to be affecting the sub-factors of job satisfaction factors such duties, supervision factors, factors colleagues, it showed that also affects the entire job satisfaction. Second, Service agility was shown to affect the role conflict, role ambiguity, marketing / members appeared to affect over role. Also Job stress has showed that the total organization and services, marketing and membership on the significant effect. Third, Job stress was shown to affect the duty factor, ambiguous role, role over appeared to affect the supervision factor, peer factors. The overall job satisfaction showed that role ambiguity, role, a significant influence on excessive.
Through these studies Restaurants practitioners should maintain peace of mind and good work habits through a thorough self-management of their diagnosis and weaknesses, Through relaxation training, stress, maintain a sense of balance such as stress management training will have to relieve job stress. It is also required to provide service agility through rapid service actively respond to changing customer satisfaction and customer focus to meet, timely response to customer requirements, and service markets.
본 연구는 외식업 종사자의 직무만족에 서비스 민첩성과 직무 스트레스가 어떠한 영향을 미치고 있는지를 파악하고자 하였다. 분석 결과, 서비스 민첩성은 직무요인, 감독요인, 동료요인 등 직무만족의 하위요인에 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 직무만족 전체에도 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 서비스 민첩성은 역할 갈등, 역할 모호에 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 마케팅/구성원은 역할 과다에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한 직무 스트레스 전체에는 조직 및 서비스, 마케팅 및 구성원이 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 직무 스트레스는 직무요인에 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 역할 모호, 역할 과다는 감독요인, 동료요인에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 직무만족 전체에는 역할 모호, 역할 과다가 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.
이러한 연구를 통해 외식업 종사자들은 자신의 약점 진단 등 철저한 자기 관리를 통해서 좋은 업무 습관과 마음의 평안 유지해야 하며, 긴장이완 훈련, 스트레스 균형감각 유지 등 스트레스 관리 교육을 통해 직무 스트레스를 완화시켜야 할 것이다. 또한 고객 감동과 고객 만족에 초점을 맞추고, 고객의 요구사항에 적시에 대응하고, 서비스 시장의 변화에 능동적인 대처를 통해 신속한 서비스를 제공하는 서비스 민첩성이 요구된다.
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