메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구다영 (경희대학교) 김영주 (경희대학교)
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보 사회 제29권
발행연도
2016.11
수록면
33 - 68 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated lexical diversity in the writings of intermediate level(TOPIK 4) multi-cultural adolescent learners and foreign learners who prepare for the college entrance in Korea. The study employed 20 multi-cultural learners(MCL), 20 foreign learners(FL) and 20 Korean native speakers(NS) at the age from 18 to 24. The participants were asked to write three types of writings that were analyzed by D value using CLAN. The findings showed that 1) there was a significant difference among three groups in amount of types and tokens, showing that NS group was always first and MCL group and FL group follow, (2) D values among three groups showed significant differences, but it depended on writing types.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0