메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
289 - 314 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the degree of lexical complexity in L2 college students’ academic writing of four different genres and to see whether the genre variation affects the lexical complexity in their writings. Using three dimensions of lexical complexity measures, this study investigates whether genre difference has an impact on the degree of lexical complexity, and how patterns and scales are different among L2 learners’ three writing proficiency levels. The study was based on data provided by 61 college students, and participants submitted four different genres of academic writings. Participants’ writings were scored by two raters based on the analytic scoring. The results revealed that Korean L2 writers generally tend to be affected by different genres when they write English essays. Additionally, more proficient writers used more various vocabulary in their different genres of writings. Based on the overall findings of the study, lexical complexity showed significant genre differences among L2 academic writings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0