메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이득곤 (경북대학교) 김주연 (위덕대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.4
수록면
629 - 637 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2023.04.32.2.629

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effect of the mentoring experience of dance majors on immersion and grit. In order to achieve the research purpose, 202 university dance major students were selected as research subjects. Data analysis was conducted using spss 18.0, followed by frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and regression analysis to draw the following conclusions.
First, among the sub-factors of mentoring experience, The role model had a significant effect on cognitive immersion and behavioral commitment. Social support was found to have a significant effect on behavioral commitment.
Second, among the sub-factors of mentoring experience, The role model had a significant effect on effort continuity and interest consistency. Performance guidance was found to have a significant effect on effort continuity.
Third, among the sub-factors of immersion, cognitive immersion was found to have a significant effect on effort continuity and interest consistency.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-001454597