메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seongyong Lee (Hannam University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제104집
발행연도
2023.3
수록면
27 - 48 (22page)
DOI
10.21296/jls.2023.03.104.27

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the benefits of reformulation and model texts in promoting second language (L2) writers" noticing across task types. A total of 39 Korean students at a university were randomly assigned into two groups: the picture-description group and the essay-writing group. They were asked to report the problematic features noticed (PFNs) they encountered in the first stage of draft-writing. In the second stage, they compared their drafts with the two feedback methods and then reported potential solutions to PFNs from the two feedback methods. Finally, they were encouraged to identify new PFNs from the two feedback methods during the comparison stage. The findings showed that the two feedback methods made complementary contributions to noticing problems and finding solutions in two writing tasks.

목차

1. Introduction
2. Literature review
3. Methods
4. Findings
5. Discussion
6. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-001357490