메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장지연 (명지대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.23
발행연도
2023.1
수록면
785 - 817 (33page)
DOI
10.15738/kjell.23..202310.785

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the increase in the number of adult learners pursuing higher education, there is a growing necessity to identify their needs for college English education. In this study, a survey was conducted among adult learners enrolled in a lifelong education college at a university in Seoul. The collected responses underwent both quantitative and qualitative analyses. The findings indicate that a larger number of respondents considered learning English to be essential. The primary reason is that English is now a requirement, and some respondents also needed it for everyday use, employment, or job changes. Speaking and listening were chosen as the most necessary areas for learning. Most of the respondents expressed agreement with the necessity of level-differentiated classes, and over half of them supported the administration of a diagnostic test. More adult learners showed a preference for Korean instructors and instruction in Korean in contrast to native English-speaking instructors and instruction in English. The courses the respondents requested mainly centered around fundamental or practical subjects, reflecting their English proficiency levels and characteristics as adult learners. Based on the discussion of the findings, this study offers suggestions to foster effective English learning for adult college students.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0