메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송고은 (중앙대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제53호
발행연도
2020.1
수록면
151 - 174 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined learning strategies aimed at the practical characteristics of college students and adult learners based on existing literature from abroad. In particular, in order to derive a learning strategy direction that meets the real needs of university students and adult learners, their metacognitive learning strategies are needed. The following facts are drawing keen attention through research on how to utilize metacognitive in foreign research. The first thing to do in adult English learning is to help adult learners recognize their characteristics thoroughly themselves and identify what learning strategies are required for them. Examing at overseas research cases, one of the biggest effects of metacognition seems to optimize negative psychology positively. In the end, it is inferred that if the metacognitive strategy is actively used for English education of Korean university students and adult learners, it is possible to bring about more efficient in motivation of adult learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0