메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제106집
발행연도
2023.9
수록면
43 - 76 (34page)
DOI
10.21296/jls.2023.09.106.43

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study scrutinizes the demand and current status of Korean language education among migrant workers in Gyeongsangnam-do (Gyeongnam province), South Korea, highlighting a notable disparity between need and provision. A survey deployed among migrant workers and an analysis of the existing Korean language education system revealed a robust demand for improved language education, facilitating better communication in daily and occupational contexts. Despite the evident demand, the present system is found to be fragmented and inadequately serving the needs of the workers. The findings illuminate crucial considerations for enhancing Korean language instruction for migrant workers in South Korea, holding significant implications for the forthcoming development of relevant policies and practices within Korean language education.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 이주 노동자에 대한 한국어 교육 현황
4. 한국어 교육에 대한 경남지역 이주 노동자 요구조사
5. 논의 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088340796