메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조민경 (경북대학교)
저널정보
서울대학교 교육종합연구원 The SNU Journal of Education Research The SNU Journal of Education Research Vol.32 No.2
발행연도
2023.6
수록면
55 - 70 (16page)
DOI
10.54346/sjer.2023.32.2.55

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The ability to adjust one’s language according to discourse context is important for all English learners. Prior literature has operationalized two distinct types of language used in contexts: academic language and decontextualized language. Despite their similarities, academic language and decontextualized language have been studied in different strands of research. To bring together the discussion around language use in diverse contexts, this study investigated the commonalities between the two constructs by emphasizing the role of discourse knowledge. In doing this, the current study advanced the theoretical understanding of discourse knowledge by identifying its various aspects such as audience awareness (perspective taking), background knowledge, and genre awareness. Furthermore, pedagogical implications are made regarding how discourse knowledge should be explicitly taught to all learners of English, given its importance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0