메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정고은 (위례한빛초등학교) 성민창 (경인교육대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제29권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
111 - 127 (17page)
DOI
10.25231/pee.2023.29.1.111

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses how to teach the transitive construction for improving communicative competence of primary English learners. Given that sentence-level comprehension (form-to-meaning) and production (meaning-to-form) are two major axes in communication, it is necessary to teach the forms and meanings of English sentences in an integrated way. Thus, we employ Construction Grammar (Goldberg, 1995) as the theoretical framework for form-meaning integration and explore methods of teaching the transitive construction, one of the major argument structure constructions in English. We first propose four principles for teaching argument structure constructions and highlight the characteristics of the transitive construction that primary English learners should be taught. Then, we describe instructional methods and specific activities for teaching the transitive construction to primary English learners. These efforts lead us to conclude that such instruction will contribute to primary English learners’ basic communicative competence and that the forms and meanings of other argument structure constructions also should be taught in integrated ways.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0