메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태은 (연세대학교) 박지영 (연세대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제63호
발행연도
2022.4
수록면
183 - 206 (24page)
DOI
10.17002/sil..63.202204.183

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to discuss the effective pedagogy for teaching Chinese Ba construction for Korean learners. Chinese Ba construction is used in several limited situations both syntactically and semantically as a so-called ‘disposal construction. Many Korean learners often make error sentences, and even advanced learners make errors as well, since Ba construction sometimes behave like a Korean object construction, so learners are confused easily. In order to help Korean learners acquire the exact meaning and correct usage of Chinese Ba construction, this study compares the difference between Korean object construction and Chinese Ba construction. As an effective teaching method, construction grammar approach is used, which points out the importance of scene, network, and prototypical verb in foreign language education. The pedagogy and materials presented in detail in this paper can be used in actual Chinese classes, and also the discussion in this paper will support the result of the previous studies with a new teaching and learning target, namely Korean learners of Chinese.

목차

1. 들어가는 말
2. 한국어 목적어 구문과 중국어 ‘把’ 구문 비교
3. 구문문법을 활용한 중국어 ‘把+O’ 교수·학습
4. 나가는 말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0