메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준성 (서울대학교) 김종섭 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 국제학연구소 JIAS Journal of International and Area Studies 제30권 제1호
발행연도
2023.6
수록면
107 - 127 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the role of nonformal education in sub-Saharan African countries with a focus on community participation and social capital in Senegal and Tanzania. Nonformal education initiatives are categorized into community school systems, NGO-led projects, and religion-based organization-led initiatives. The concept of social capital, as described by Pierre Bourdieu and James S. Coleman, is used to explain the relationship between diverse partnerships in education development. The community school system and NGO-led projects promote the generation and positive use of social capital by incentivizing voluntary participation and providing ownership to local community members. However, despite certain advantages of religion-based organizations, their contribution may pose problems due to their lack of structure and adherence to outdated customs, potentially leading to a lack of progress and violation of basic human rights. This case aligns more with Bourdieu’s view on social capital, which stratifies the status quo and hinders positive change.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0