메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서애경 (부경대학교) 조윤경 (부경대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제30권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
103 - 122 (20page)
DOI
http://dx.doi.org/10.14384/kals.2023.30.1.103

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study attempted to investigate the preference of adult learners towards integrated and isolated form-focused instructions (FFI, hereafter) in learning Korean as a foreign language. It also sought to examine whether their preferences for the two different FFI types would differ depending on grammar and vocabulary learning and their TOPIK levels. To this end, 71 foreign students learning Korean at a local university were asked to respond to a questionnaire consisting of 34 questions including 6 personal background questions. A series of statistical analyses showed that, in general, learners had a higher preference for the isolated FFI than for the integrated FFI. Furthermore, learners at a lower level of TOPIK had a strong preference for the isolated FFI, while those at a higher level showed similar levels of preference for the two FFI types. Finally, learners did not show a strong preference for the isolated and integrated FFI in vocabulary learning, while they preferred the isolated FFI when it came to grammar learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0