메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제영 (전주대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제36권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
193 - 217 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this comprehensive meta-analysis, we investigated the effectiveness of consciousness-raising tasks in improving English grammar proficiency among Korean EFL students. Experimental studies were sourced from various academic databases and coded using criteria such as publication type, experimental design, school level, treatment duration, and target grammar elements. The statistical values of each study were used to calculate individual effect sizes and the mean effect size of utilizing consciousness-raising tasks. The results indicated a medium-sized effect (g=.617, p=.000) of consciousness-raising tasks on English grammar proficiency. The study also examined the influence of moderator variables on the effect sizes. The findings provide valuable insights into the effective implementation of consciousness-raising tasks in English grammar instruction and inform future research and pedagogical practices in this area.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0