메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤보라 (한국외국어대학교) 조수경 (한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제37권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
79 - 95 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to compare and contrast how Korean graduate and undergraduate students differ in their perceptions on English writing centers. Although writing centers are widely and extensively used in the United States, its history is quite short in an English as a foreign language (EFL) context. In a Korean university that recently launched an English writing center, this study conducted semi-structured interviews with four participants of both undergraduate and graduate students to see whether there is any difference in their expectations from the writing center as well as their general perceptions on it. A thematic analysis of the interview data reveals that there exist several key differences between these two groups, although both of them had never experienced the writing center before: graduate students have more specific goals than the undergraduates; they prefer grammar feedback with mitigation while the undergraduates prefer content feedback; and finally undergraduates are more likely to consider it as their privilege to use the writing center. These differences suggest that a writing center should target these two groups with different goals by satisfying what they need in particular.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0