메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김미선 (제주한라대학교) 이양숙 (서울사이버대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.28 No.1
발행연도
2023.3
수록면
75 - 112 (38page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a set of checklists, the tool for English textbook evaluation from the perspective of sociocultural theory of mind. Therefore, this study firstly highlights four key constructs of the Vygotskian sociocultural theory of mind such as languaging, regulation, zone of proximal development, and dynamic assessment. Then, an exploratory case study was conducted to review and to analyze highschool English textbooks used in the current English education curriculum. This study has implications on the potential ways improving the practice of English education by taking the sociocultural awareness into account.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0