메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구일민 (평택대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제16권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
121 - 142 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In order to ascertain the effect of anxiety on grammatical errors and writing scores (overall quality), this study examined Arabic L2 learners’ writing in the college level ESL context. Based on the Wilcoxon Signed Ranks tests, the participants’ writing scores were found to be significantly higher under the in-class writing condition than they were under the test writing condition. There was also a noticeable trend that the participants’ grammatical accuracy was lower under the in-class writing condition than under the test writing condition. Participants showed more grammatical errors but higher overall quality under the in-class writing condition. It was assumed that the students wrote more complex sentences in class with lower anxiety; by contrast, simple and grammatical sentences appeared more frequently in test writing because students might have been more afraid of committing errors. Implications for contextualized ESL/EFL pedagogy, especially at the level of secondary education in Korea, are discussed with reference to avoidance strategies and the Trade-off Hypothesis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0