메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Luigi Carmine Cazzato (University of Bari Italy)
저널정보
부산외국어대학교 지중해지역원 Mediterranean review mediterranean review 제15권 제2호
발행연도
2022.12
수록면
29 - 44 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Both Cypriot history and Yashin’s Turkish-Cypriot literary/cultural production are the tangible evidence of E. Said’s idea and take on culture. If the Mediterranean Sea can be understood as a history of crossings (I. Chambers), Cyprus is the quintessential product of this process and Yashin’s macrotext an aesthetic attempt at attesting it through a sort of deterritorialization of the subject and his/her language, or supposed mother-tongue, be it Greek, Turkish, Arabic or English. Starting from this ground, my attempt will be reading Yashin’s poems in a composite space historically dominated by Ottoman and British empires and other cultures, and so traversed by both colonial and imperial difference. Specifically, the main assumption is that Yashin’s stubborn “spectral” position of non-belonging and betweenness (“A Ghost”) is, at the several levels of identity positionality (ethnic, gender and genre), an implicit resistance to the colonial matrix of power (A. Quijano) informing Modernity, both in the space of colonial difference (P. Chatterjee), due to British colonialism, and in the space of imperial difference (W. Mignolo) due to Byzantine-Ottoman empires.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0