메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고봉기 (건국대학교) 박수형 (건국대학교)
저널정보
한국전산유체공학회 한국전산유체공학회지 한국전산유체공학회지 제28권 제4호
발행연도
2023.12
수록면
7 - 15 (9page)
DOI
10.6112/kscfe.2023.28.4.007

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The turbine-based combined cycle (TBCC) scramjet operates at a wide range of speeds, from subsonic to hypersonic. However, the effective inlet area is reduced due to factors such as adverse pressure gradient, boundary layer separation, and shockwave-boundary layer interaction. The effective inlet area decreases, leading to a decrease in suction and compression performance. As a result, a turbine engine may experience a stall or inlet unstart. This study performed a 3-dimensional computational analysis for each mode of the dual-path scramjet according to Mach number, altitude, and bleed flow control. The effective inlet area decreased due to an increase in altitude and a decrease in Mach number. The choking at the inlet was effectively suppressed because bleed flow control delays the flow separation.

목차

1. 서론
2. 수치기법 및 격자
3. 본론
4. 결론
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089226624