메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정아 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제87집
발행연도
2024.2
수록면
251 - 275 (25page)
DOI
10.21087/nsell.2024.02.87.251

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to analyze the acquisition of the order of the parallel structure in compound nouns related to foods and food ingredients in English by Korean university English learners. For this study, a survey was conducted with 210 students from three faculties: humanities & social studies; art, music, & physical education; and science & engineering. First, the study sought to identify differences in students’ learning of the parallel-structure word order of compound nouns concerning foods and ingredients names based on their majors. Second, it also examined whether semantic or phonetic factors had a stronger influence on the word order decisions of the survey participants regarding the compound nouns. The findings indicated no significant difference between students based on their majors. It was also observed that across the three faculties, students’ acquisition of compound nouns was more strongly influenced by phonetic than semantic factors.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 분석
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0