메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
현윤호 (서경대학교) 허유경 (고려대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제45권 제11호
발행연도
2023.11
수록면
53 - 64 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Idiomatic expressions should not be interpreted literally. They convey symbolic meanings based on culture, requiring an understanding of the cultural presupposition. Color-terms idiomatic are vocabulary that reflects language and cultural characteristics well. Therefore, when cultural premises are different, learners have difficulty understanding and expressing. This study focuses on methods to educate German-speaking learners on color-terms. It involves a comparison of the meanings of Korean and German color-terms and an examination of the cultural presupposition underlying related idiomatic expressions. Additionally, the study reviews intercultural approaches to education. Furthermore, it critically analyzes four widely used integrated textbooks in Korean language education institutions, identifying issues and providing directions for enhancing the list of expressions and learning activities related to color-terms in idiomatic expressions. Based on these findings, a comprehensive list of color-terms idiomatic expressions and intercultural education methods specifically designed for Germanspeaking learners is presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091132258