메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박혜숙 (군산대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education 제29권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
21 - 49 (29page)
DOI
10.22275/SEE.29.1.02

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates the impact of teacher immediacy, emotional intelligence and attitudes on the willingness to communicate (WTC) in English among 130 Korean college students. Data were collected through an online survey questionnaire encompassing demographic information, WTC in English, perceptions of teacher immediacy behaviors, emotional intelligence, and attitudes toward English learning. The data were then analyzed using descriptive statistics, independent t-tests, correlation analysis, and multiple regression. Significantly different means of teacher immediacy, emotional intelligence and attitudes were identified based on the levels of WTC in English. Strong correlations emerged among teacher immediacy, emotional intelligence, attitudes, and WTC in English. Furthermore, multiple regression analysis revealed that attitudes, teacher nonverbal immediacy, and emotion management significantly predicted WTC in English. These findings highlight the interplay between teacher behaviors, emotional intelligence, attitudes, and Korean students’ willingness to communicate in English. Practical implications for English language teaching are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0